A fogorvoslás területén egyre jobban előtérbe kerül az állkapocs ízület – temporomandibularis ízület – működési zavarainak megfigyelése, működési problémái és ezek kezelési lehetőségei.

Az állkapocs ízületi problémának – Craniomandibuláris Diszfunkcióknak – azt nevezzük, amikor a rágóízület működésében hiba lép fel. Ez a hiba nagyon összetett, hiszen a testünkben több pontot is érinthet.
Ízületi problémákról akkor beszélhetünk, amikor az ízület – például: szalagok, discus, ízületi felszínek, ízületi tok – vagy a körülötte lévő izomzat – például a nyelvcsont alatti és feletti izmok, rágóizmok – működésében hibát, rossz működést fedezünk fel.
Ezen kívül fontos figyelembe venni a közvetlen közelében lévő testrészek működését, hiszen az ezekben végbemenő változások is hatással vannak az állkapocs ízületre.
Akár a távolabb lévő területekre is negatív hatással lehet, számos kellemetlen vagy akár fájdalmas tünetet produkálva.

Milyen tünetekről beszélhetünk?
Sok esetben egy fejfájással nem fordulunk orvoshoz. Ilyen esetben végképp nem jut eszünkbe a fogorvos. Pedig a fejfájás – akár időközönkénti, akár a tartós, hosszú ideje meglévő – hátterében is állhat az állkapocs ízületi probléma.

Ha az alábbi tüneteket tapasztalja, érdemes felkeresni a szakorvost – akár egy probléma megléte is figyelmeztetés lehet (pár példa):

• fogcsikorgatás
  • gyakori vagy állandó fülzúgás
  • állkapocs kattogásaállkapocs izületi terápia
  • szájzár
  • nyelési probléma
  • arcfájdalom
  • gyakori vagy állandó fejfájás
  • látászavar
  • ízületi gyulladás
  • stressz
  • baleset
  • gerinc görbületeinek változása
  • alsó végtag hosszkülönbségének változása
  • hosszabb ideig tartó fogászati, szájsebészeti beavatkozások

A Craniomandibuláris Diszfunkciók terápiája során nagy hangsúlyt fektetünk az ízületen belüli és ízület körüli eltérések kezelésére, megszüntetésére.
A vizsgálat során megállapítható, hogy ha az említett számos panasz közül akár egy is tapasztalható, állkapocs ízületi problémákról beszélhetünk. Ilyenkor javasolt a kezelést minél előbb megkezdeni, hogy a panaszok mérséklődjenek, megszűnhessenek.
Az állkapocs ízületi terápia egy nagyon hatékony kezelési lehetőség, amellyel gyorsan, sikeres változást érhetünk el.
Az úgynevezett állkapocs ízület gyógytorna egy speciális gyakorlat, a meglévő problémák enyhítésére, kezelésére. A gyógytorna érinti magát az ízületet, az izmokat és a körülötte lévő területeket. Fontos, hogy legyünk türelemmel, hiszen sok esetben a probléma hosszú évek alatt alakult ki. Sok esetben gyermekkorból hozzuk. Az akkor rosszul kialakult rágási diszfunkció a felelős a tapasztalható kellemetlen tünetekért.
A gyógytorna segítségével elősegíthetjük az állkapocs ízület helyes működését, lazíthatunk az akár évek óta meglévő izomgörcs állapotán, újra taníthatjuk az ízület helyes működését. Ennek köszönhetően a meglévő panaszok enyhülhetnek, megszűnhetnek.

Amennyiben Ön is hasonló problémákkal küzd vagy érdeklődik az állkapocs ízületi terápia iránt, keressen minket bizalommal a szokásos elérhetőségeink valamelyikén! Kollégáink készséggel állnak a rendelkezésükre!