Az amalgám tömés mérgező hatása egyre közismertebb, de még mindig veszélyt jelent, így fontosnak tartjuk, hogy kiemelten foglalkozzunk ezzel a problémával.

Egyre jobban iparosodó világunkban nemcsak a rizikócsoportokat, például a gyereket, terhes anyákat, allergiásokat, krónikus betegségben szenvedőket és időseket, hanem a látszólag egészséges embereket is érinti a szervezetre nehezedő összterhelés, amely a szervezet működését befolyásoló sokféle környezeti tényező hatásából tevődik össze.

Az ember úgyszólván egy hordó, melynek pereme a reakcióküszöb; az újabb és újabb terhelésektől kicsordul a hordó tartalma, és jelentkeznek az első tünetek, először csak elszórtan, később egyre erősebben.

Mi az amalgám tömés és miért mérgező?

Az amalgám tömés, amelyet gyakran „ezüst tömésnek” is neveznek, hosszú évtizedek óta használt anyag a fogászatban. Elsősorban az olcsósága, tartóssága és könnyű alkalmazhatósága miatt vált népszerűvé.

Ennek ellenére az elmúlt években egyre több vita alakult ki az amalgám tömések használatával kapcsolatban, különösen egészségügyi aggályok miatt. A legnagyobb aggodalmak az amalgámban található higanyra vezethetők vissza, amely ismerten toxikus elem.

Az amalgám egy fémkeverék, amely főként higanyból, ezüstből, ónból és rézből áll. A higany körülbelül 50%-át teszi ki az amalgámnak, mivel segít a többi fém ötvözésében és a tömés anyagának rugalmasságának biztosításában. Ebből ered az amalgám tömés mérgező hatása.

Amikor az amalgámot a fogba helyezik, a higany reakcióba lép a többi fémkomponenssel, így kemény és tartós tömést alkot.

Az amalgám tömésben található higany a szervezetre mérgező hatással van, ami számos betegség tüneteit okozhatja. Az amalgám tömések elkészítése és eltávolítás során egyaránt fokozott mennyiségben szabadulnak fel a tömés összetevői, melyeket a test tárol a szervekben, ezáltal krónikus mérgezés alakul ki.

Az amalgám tömésekből minimális mennyiségben, elsősorban forró és savanyú ételek, valamint erőteljes rágás hatására minden alkalommal kiválnak mérgező összetevők.

A krónikus higanymérgezés, így az amalgám tömés mérgező hatásának tünetei

Az egészségügyi aggályok középpontjában a higany áll. A higany mérgező hatásai jól dokumentáltak, különösen az idegrendszerre gyakorolt befolyása miatt. Hosszú távú mérgezés esetén a higany komoly egészségügyi problémákat okozhat, beleértve a memóriavesztést, a koordinációs problémákat és az idegrendszeri károsodást.

Az amalgám tömés mérgező hatásának további tünetei:

– A koncentráció- és emlékezőképesség gyöngülése, enyhe és krónikus depresszió
– Fémes szájíz, afták a szájban, fogínygyulladás, szájszag
– Ízületi és gerincfájdalmak, zsibbadások, bénulások
– Fejfájás, migrén, idegesség, allergiás jelenségek az arcon, hajhullásAz amalgám tömés mérgező
– Szédülés, kézremegés, beszédzavarok, emlékezetzavarok
– Bőrbetegségek, asztma, vérszegénység, látási zavarok
– Allergiák, látszólagos élelmiszer érzékenységek
– Változások a nyálkahártyákon
– A gyomor nyálkahártyájának gyulladásai, bélbetegség és vesebetegség, hasfájás
– Általános izomgyöngeség, izomremegés, energiahiány, apátia, bénulások
– Immungyöngeség, fertőzésekre való fogékonyság, csontvelőbetegségek
– Gyerekes félénkség, dadogás, tanulási zavarok, szem és fülpanaszok
– Szorulás, gombás fertőzés a vastagbélben, colitis ulcerosa, morbus Crohn
– Mindenféle neurológiai betegség
– Befolyásolhatatlan érzelmi kitörések, a depresszió és dühkitörés jellegzetes váltakozása
– Sclerosis multiplex, Alzheimer kór, Parkinson kór, AIDS, leukémia, rákos daganatok, neurodermatitisz, sokízületi gyulladás (poliartritisz)

Amennyiben szeretné kicseréltetni amalgám tömését, keressen bennünket bizalommal!