A fogágybetegség megelőzése vagy annak kezelése szempontjából elengedhetetlen a megfelelő szájhigiénia kialakítása, gyakorlása és alkalmazása.
De miért ennyire fontos ez? Hogyan segíthet az ITOP az egészségünk megőrzésében, fenntartásában?

miért elengedhetetlen az itop Insta Post (1080 x 1080 px)Mi a fogágybetegség?

Fogágybetegség, más néven parodontitis, az előrehaladott, kezeletlen fogínygyulladás (gingivitis) következtében alakul ki. Ebben az állapotban a gyulladás már nem csak az ínyt, hanem az állkapocs csontot és a fogak tartó szöveteit is érinti. A betegség a lepedék (plakk), a fogkő és a nyálban található baktériumok gyulladásos folyamatai miatt alakul ki.

A korai szakaszban az ínygyulladás az alábbi tünetekkel járhat:

• ínyvérzés
  • pirosas, vörös íny
  • ínyduzzanat
  • érzékenység

Ha nem kezelik időben, a parodontitis súlyosabb következményekkel, akár a csont és a fogak végleges károsodásával, elvesztésével is járhat.

Fontos tudni, hogy a fogágybetegség kialakulásának kockázata otthon csökkenthető, ám a betegség kezelése nem, mindenképpen fogorvos és dentálhigiénikus beavatkozás szükséges.

Hogyan segíthet az ITOP?

Az ITOP szájhigiénés tanácsadás fogágybetegség esetén kulcsfontosságú.

Az ITOP egy teljesen egyénre szabott dentálhigiéniai tanácsadás, oktatás, amely során a képesítéssel rendelkező dentálhigiénikus kollégák megtanítják pácienseinket jól és alaposan fogat mosni.

Talán a fenti mondat olvasásakor Ön is felteszi a kérdést: ugyan miért kellene ezt tanulni, mindenki tud fogat mosni. Sajnos, a tapasztalatok, a vizsgálatok és a statisztikák alapján az emberek többsége nem megfelelően használja a szájápoláshoz és a fogtisztításhoz szükséges eszközöket.

Az ITOP segítségével személyre szabott tisztítási technikák tanulhatóak meg, elősegítve a páciens szájhigiéniáját. Ezáltal csökkenhet a gyulladás és a fogkőképződés kockázata, javítható a fogíny egészsége. Az ITOP nemcsak a probléma kezelésére fókuszál, hanem a megelőzésre is, segítve a hosszú távú megfelelő szájhigiénia kialakítását.

Az ITOP szájhigiénés tanácsadás az egyéni szükségletekre fókuszál, hiszen nincsen két egyforma fogsor. A dentálhigiénikus kollégák részletesen ismertetik a helyes fogmosási technikákat, segítenek megtalálni a páciens számára legmegfelelőbb eszközöket és megtanítják azok helyes használatát.

A rendszeres dentálhigiéniai kezelések, kontrollok során a kollégák nyomon tudják követni, hogyan sikerül a tanultakat alkalmazni és milyen változások történnek. A tanultak maximális betartásával, már rövid időn belül is látványos eredmények érhetőek el!

Az ITOP nem csupán gyógyít, hanem oktat és inspirál is, elősegítve a páciensek aktív szerepvállalását saját szájápolásukban. Ezen okból kifolyólag az ITOP szájhigiénés tanácsadás elengedhetetlen fogágybetegség esetén a hatékony és fenntartható eredmények eléréséhez.

Tehát…

A rendszeres és helyesen végzett fogmosás, fogselyem és fogköztisztító eszközök használata és fogorvosi ellenőrzések segíthetnek a betegség megelőzésében. Az egészséges étkezés, dohányzás elkerülése, valamint a stressz csökkentése is hozzájárulhat a fogíny egészségéhez.

A rendszeres fogászati vizsgálatok és a megfelelő szájhigiénia hozzájárulnak a fogak és az íny egészségének hosszú távú megőrzéséhez.

Rendszeres fogászati vizsgálatokon való részvétel, a fogorvos által javasoltak betartása elősegítheti a fogak és íny egészségét. Az időben felismert fogínybetegségek kezelése csökkenti a szövődmények kockázatát. A szájüregi egészség elérése és hosszú távú megtartása nem csupán esztétikai, de általános egészségünk szempontjából is kiemelten fontos. Kisebb erőfeszítésekkel és tudatos szájhigiénés szokásokkal hosszú távon megőrizhetjük a mosolyunk szépségét és egész testünk egészségét.