A fogínygyulladás nemcsak kellemetlen és fájdalmas, de hosszú távon komoly problémákhoz is vezethet, ha nem fordul időben orvoshoz. Jellemzői a vörös, duzzadt íny, amely különböző külső behatásokra vérezhet.

Mi okozza a fogínygyulladást (gingivitis)?

A fogínygyulladást alapvetően a fogakon képződő lepedék, a különböző szájban levő baktériumok, az étkezések után ottmaradó ételmaradékok, valamint a különböző mikroorganizmusok okozzák. Természetesen ennek a folyamatnak vannak különböző stádiumai, amelyek során először enyhe, majd erősebb módon jelentkeznek a tünetek.

zold

Hogy kezelhető gyógynövények segítségével a fogínygyulladás?

A fogínygyulladás kezelésében azoknak a gyógynövényeknek, növényi készítményeknek van
elsősorban jelentőségük, amelyek antibakteriális, vérzéscsillapító és összehúzó hatásokkal
rendelkeznek, gátolják a fogínygyulladás kialakulásáért felelős baktériumok fejlődését, és enyhítik a
fogínygyulladás tüneteit, mint például a vérzés vagy a fájdalom. Rendszeres alkalmazásuk – a fogkövek eltávolítása után és a szakszerű fogmosás mellett – hatékony eszköze lehet a szájhigiéné fenntartásának és a súlyosabb formájú fogágybetegségek megelőzésének. A gingivitis kezelésére alkalmas fontosabb növényi drogok: kamillavirágzat, cickafarkfű, orvosi zsályalevél, csombordfő/borsikafű, kakukkfű, borsmentalevél és illóolaj és mentol, vérehulló fecskefű, fahéjfakéreg és illóolaj, szegfűszeg és illóolaj, eukaliptusz-illóolaj, teafa-illóolaj, édesgyökér, mezei zsurló, pásztortáskafű, aloe vera gél stb.

Mi történik, ha nem kezelik megfelelően a fogínygyulladást?

Ha nem kezelik idejében a fogínygyulladást, akkor az súlyosabb esetben a fogak elvesztéséhez vagy a fogíny maradandó sérüléséhez vezethet. Ha hasonló tüneteket tapasztal, bátran látogasson el fogászati rendelőnkbe, hogy találjunk megoldást a problémájára.