A gócbetegség az egyes szervek vagy szervrendszerek azon megbetegedései, amelyek a szervezet egy távolabbi pontján kialakult fertőzésből, krónikus gyulladásból erednek. A betegség kiváltó oka maga góc, amely helyi tüneteket ritkán okoz.
A gócban található baktériumok bejutnak szervezetünk vérkeringésébe, így könnyen eljutnak más területekre.

A gócbetegségek közül a fogászati eredetű góc az egyik leggyakoribb.

Mik gócbetegség tünetei?
A tünetek sajnos sok esetben nem a kialakulás helyén okoznak panaszokat, így nehezebben felismerhetőek.
Amennyiben az alábbi területeken érzékel panaszokat, fogászati góc gyanúja merülhet fel:
– kötőhártya gyulladás
– hajhullásgóc - HerbaDENT
– bőrproblémák
– ízületi fájdalmak, gyulladás
– emésztőrendszeri zavarok
– veseelégtelenség
– súlyosabb esetben szív és érrendszeri problémák

A fogászati tünetek esetében figyelmeztető jel lehet a gyulladt fog és az íny.

Mitől alakulhat ki a fogászati góc? Hogyan előzhető meg?

Sok esetben sajnos megállapítható, hogy a rossz szájhigiénia és a fogazat megbetegedéseinek kezeletlensége az egyik legfőbb kiváltó ok! Mint a legtöbb esetben, nagyon fontos a problémák megelőzése. A megfelelő, helyes fogmosási technika elsajátításával megelőzhető a fogazat romlása. Amennyiben bármilyen meglévő fogászati problémánk van, érdemes mihamarabb kezelni, hogy elkerüljük a súlyosabb panaszokat.
Nagyon fontos a rendszeres fogászati szűrővizsgálat! Előfordulhat, hogy egy apróbb szuvasodásról nincsen tudomásunk, mert nem okoz panaszokat, ám ha nem kezeljük időben, később komoly gondokat okozhat.
Az ínygyulladás, a fog és a foggyökér gyulladása is eredményezhet gócbetegséget.
A bölcsességfogak elhelyezkedése miatt sokszor nehezen tisztán tartható ez a terület, így melegágya lehet a gyulladás kialakulásának.

Hogyan diagnosztizáljuk a fogászati gócot?

A góckutatás során több szűrővizsgálatra is elirányíthat minket a háziorvos, a fogorvos az elsők között szerepel.
A fogászati vizsgálat során a száj, a fogazat és az íny alapos átvizsgálására kerül sor, illetve röntgenfelvételt készítünk. A kezelések közül az első a professzionális fogkő eltávolítás, így a teljes fogazat alapos, szakszerű tisztításon esik át.
Ezt követően kezdődhet meg a problémák kezelése fogtömés, indokolt esetben gyökérkezelés formájában. A meglévő gyulladást gyakran szükséges gyógyszer alkalmazásával is kezelni, hogy mielőbb megszüntethetőek legyenek.
Tévhit, hogy a fogászati góc csak a fog kihúzásával szüntethető meg! A szakszerű fogorvosi ellátással a probléma kezelhető, orvosolható. Foghúzásra csak a legvégső esetben kerül sor.

Mit javasol a fogorvos?

Fogazatunk állapota az egész szervezetünkre hatással van. Látogassuk a fogászati rendelőt rendszeresen, így megelőzhetjük a súlyosabb egészségügyi problémákat.