A homeopátiát egyre többen ismerik, ugyanakkor kevesen kötik össze ezeket a természetes megoldásokat a fogászattal. Pedig a mi rendelőnkben is helye van a homeopátiának! A modern orvoslásban használt gyógyszerek mellékhatásai olyan mértékben terhelhetik a testünket, hogy azzal betegségeket okozhatnak, illetve sok esetben a betegség helyett csak a tüneteket szüntetik meg. Terhes anyák, allergiások, magas vérnyomással, cukorbetegséggel küzdők számára pedig sok esetben kifejezetten tiltottak bizonyos gyógyszerek szedése, így számukra is találhatunk alternatív megoldást.

Tulajdonképpen mi is az a homeopátia?

Alapvetően elmondható, hogy a homeopátia legfőbb alapelve az, hogy nem a tüneteket kezeli, hanem a szervezet természetes öngyógyító és önszabályozó mechanizmusainak működését támogatja, ezzel együtt pedig a testi lelki egyensúly visszaállítására törekszik. Tulajdonképpen tehát segít a szervezetnek abban, hogy meggyógyíthassa önmagát. Fogászati alkalmazásuk során nem okoznak semmilyen mellékhatást, így terhes anyák, allergiások és érzékeny szervezetűek is szedhetik.

homeopátia

Hogy segít a homeopátia a fogászatban?

A rendelőben jellemzően jelentkező szorongás és félelem feloldását számos homeopátiás gyógyszer segíti. Emellett csökkenthetjük a vérzések gyakoriságát és intenzitását, támogathatjuk a hatékonyabb érzéstelenítést. A homeopátiás szerekkel kiválthatók az erős fájdalomcsillapítók, és az esetek nagy részében az antibiotikum adás is elkerülhető. Mindemellett a műtétek, foghúzások, gyökérkezelések előkészítésben, illetve az utókezelés során alkalmazhatóak. A beavatkozások előtti homeopátiás gyógyszer bevétel meggátolja a gyulladás, vérzés, duzzanat, erős fájdalom kialakulását. A sebtől a kórokozókat távol tartja, a fájdalmat minimalizálja. A gyógyulási idő lerövidül, a regeneráció felgyorsul a csontszövet és a kötőszövet területén. Jól látható tehát, hogy milyen sokrétű a homeopátiás szerek használata a fogászat területén is.