A szájüregi fekély, illetve az afta esetén például az aloe vera kiváló ellenszer. Az ínygyulladás gyógynövénye a kamilla és a zsálya mellett még használható számos jótékony növényünk. A zöld tea pedig akár fogszuvasodás megelőzésére is használható. Milyen gyógynövények segítenek a fenti bajok kezelésében, amelyek segítségével akár otthon is felveheti a harcot ellenük?

Bár a gyógynövényekről a legtöbbeknek nem a fogászat jut azonnal eszébe, mégis fontos kiemelni, hogy milyen lényeges szerepet töltenek be ezek a növények a megelőzésben, a szájhigiéné fenntartásában, valamint a kialakult kórfolyamatok visszafordításában, azok késleltetésében, sőt, kiemelt hatásuk van a műtéti utókezelések folyamán is.

Ezeknek a kezeléseknek egy része, mint például az ecsetelés, az ínypakolás, a masszázs, valamint a nyugtató hatású illóolajok párologtatása az orvosi rendelőben végezhető, ám az öblögetés, az ínymasszázs, a gyógytea fogyasztása, illetve a műfogsor tisztítása otthon is megoldható.

Mindebből pedig kirajzolódik az is, hogy milyen sokféle területen alkalmazhatók a gyógynövények. Lássuk, melyek ezek!

Az ínygyulladás gyógynövénye

Ha szeretné megelőzni az ínygyulladást vagy a már meglévő tüneteket kívánja enyhíteni, akkor Önnek olyan gyógynövényekre van szüksége, amelyek vérzéscsillapító és összehúzó hatással rendelkeznek, gátolják a fogínygyulladás kialakulásáért felelős baktériumok fejlődését, valamint enyhítik a fogínygyulladás tüneteit is. Lássuk, mely gyógynövények sorolhatók ide!

Ilyen például:

• a kamillavirágzat,
  • a cickafarkfű,
  • az orvosi zsálya-levél,
  • a kakukkfű,
  • a borsmentalevél,
  • a vérehulló fecskefű,
  • a fahéjfa kéreg és illóolaj,
  • a szegfűszeg és illóolaj,
  • az eukaliptusz illóolaj,
  • a teafa illóolaj,
  • az édesgyökér,
  • a mezei zsurló,
  • a pásztortáskafű
  • valamint az aloe vera gél is.

pexels-photo-114137

A fogágybetegség is kezelhető gyógynövényekkel

Ha fogágybetegséggel küzd, akkor is van megoldás a tünetek enyhítésére. Jótékony hatású lehet ebben az esetben a kasvirág, a mirhatinktúra, a fogpaszták alkotórészeként használt margosaolaj, valamint a propolisz és a körömvirág is.

Afta vagy szájüregi fekély esetén az aloe vera nyújthat megoldást

Amennyiben aftától szeretne megszabadulni vagy szájüregi fekély tüneteit enyhítené, segítségére lehet a gyógynövények közül:

• a mirha tinktúra,
  • a propolisz,
  • a margosa olaj,
  • és az aloe vera gél,
  • az acemannán,
  • a körömvirág,
  • az édesgyökér,
  • a kasvirág
  • és az orvosi zsálya is.

aloe-2163120_640

Fogszuvasodás megelőzése gyógynövényekkel

A fogszuvasodás megelőzéséhez a leghatékonyabb készítmény a zöld tea, melynek különböző vizsgálatok egyértelműen igazolják a fogászati kezelésekben való hatékony alkalmazhatóságát.

Amennyiben szeretne személyre szabott tanácsokat kapni a gyógynövényekkel kapcsolatban, bátran keresse fel biorendelőnket, ahol segítünk Önnek.