Sokan ismerik a lézertechnika hatékonyságát, viszont kevesen tudják, miként működik, s miként használhatja a fogorvos. Segítségével fájdalommentesen végezhetők el a különböző beavatkozások. A lézeres eljárásnak köszönhetően csökkenthető és megszüntethető az ínygyulladás, az ínyvérzés, valamint kiegészíthetők a különböző fogászati eljárások.

Mi is az a lézer?

A lézer (vagy laser) magyar jelentése: „fényerősítés indukált sugár emisszió útján”. Ez abban különbözik a hagyományos fénysugárzástól, hogy nem spontán emisszióval zajlik, hanem indukált fényemisszió során, tehát a sugárzás rendezett, koherens, a fényforrás fotonjai egy irányba haladnak, valamint egyforma energiával is rendelkeznek.

Fogágybetegségek kezelése lézer segítségével

A fogágybetegség a baktériumok és azok toxinjai miatt alakulnak ki, ám a vizsgálatok azt mutatják, hogy a különböző típusú lézerek alkalmasak arra, hogy csökkentsék a fogágybetegséget okozó baktériumok számát. Mivel a fogágybetegségeknek számos igen súlyos következménye lehet, mindenképpen érdemes már az első jeleknél fogorvoshoz fordulni, így ugyanis fájdalommentesen megelőzhetők a komolyabb problémák.

Gyökérkezelés lézerrel

Mivel igen fontos szempont a páciensek körében, hogy megmenthessék fogaikat, illetve az is, hogy ehhez megbízható, eredményes, hosszútávon tartós, valamint minél kevesebb kellemetlenséggel járó módszert válasszanak, egyre nagyobb népszerűségnek örvend a gyökérkezelés. A lézerrel asszisztált gyökérkezelés során a lézerszálat a gyökércsúcstól elindulva körkörös mozgással kifelé húzzuk. Ezt az eljárást meg kell ismételni, általában a második vagy harmadik kezelést követően a gyökércsatorna klinikailag sterilként kezelhető, illetve végleges töméssel ellátható.

laser gyoker 2

Lézersebészet

Fontos tudni, hogy a lézersugár rendkívüli hatást vált ki, ezért előszeretettel használják műtétek kiegészítéseként is. Vérzéscsillapító hatása van, ráadásul a tapasztalatok azt mutatják, hogy segíti a sebgyógyulási folyamatok felgyorsulását is. A sebészeti lézerrsugár különleges műtéttechnikai lehetőséget nyújt az orvosoknak, illetve a hagyományosnál sokkal kevesebb kellemetlenséget a pácienseknek.

Miben segít a lézerakupunktúra?

Segítségével jelentősen lerövidül a gyógyulás ideje, hamarabb lehet a varratokat eltávolítani, kevesebb a műtét utáni fájdalom és hamarabb lemegy a duzzanat is. Gyorsabban gyógyul az afta és a herpesz is. Segít a szájnyálkahártya betegségek elmulasztásában, szerepe van a fájdalom kezelésben és a fogfájás csillapításban, de csontműtéteket követően is nagyon nagy segítség a gyógyulási folyamat során.