A GYÓGYSZEREID MÉRGEZNEK MEG! MEGOLDÁS: A HOMEOPÁTIA.

A modern orvoslásban használt gyógyszerek mellékhatásai olyan mértékben terhelik a testünket, hogy azzal komoly betegségeket okozhatnak, és sok esetben a betegség helyett csak a tüneteket szüntetik meg. Az együtt szedett gyógyszerek pedig még erősítik is egymás káros hatásait. Terhes anyák, allergiások, magas vérnyomással, cukorbetegséggel küzdők számára pedig sok esetben kifejezetten tiltottak gyógyszereink szedése.
gyógyszer, homeopátia, fogászat

Miben tér el a homeopátia a hagyományos orvoslástól?

A homeopátia alapvetően eltér a hagyományos, allopátiásnak nevezett orvoslástól. A homeopátia ugyanis nem a tüneteket kezeli, hanem a szervezet természetes öngyógyító és önszabályozó mechanizmusainak működését támogatja, és a testi lelki egyensúly visszaállítására törekszik. Ehhez a hasonlósági szabály (simile-elv) értelmében olyan, speciális módon előállított gyógyszereket alkalmaz, amelyek egészségesek esetében a betegséghez hasonló tüneteket váltanak ki. Célja tehát, hogy segítsen a szervezetnek meggyógyítani önmagát. A homeopátia nem csak egy betegség estén meglévő tünetekre fókuszál, hanem az egész személyre, így a kezeléshez kiválasztott szer és annak adagolása is egyénre szabott. Egyaránt alkalmas rövid lefolyású, heveny betegségek és elhúzódó idült panaszok kezelésére, de a megelőzésre is nagy hangsúlyt fektet. A fogászati alkalmazásuk során sem okoznak semmilyen mellékhatást és terhes anyák, allergiások és érzékeny szervezetűek is szedhetik.

A homeopátiás gyógyászat széles körű alkalmazásán belül a fogászati homeopátia az egyik legeredményesebb és leghálásabb terület. Lehetőség adódik arra, hogy már a kezeléseket megelőzően felkészüljünk a beavatkozásokra lelki és fizikai értelemben egyaránt. A szorongás, a félelem oldását számos homeopátiás gyógyszer segíti, ugyanakkor a bevált indikációjú szerekkel csökkenthetjük a vérzések gyakoriságát és intenzitását, támogathatjuk a hatékonyabb érzéstelenítést. A különféle beavatkozások utópanaszai látványosan csökkennek, vagy elmaradnak. A megfelelő golyócskák segítségével gyorsabban gyógyulnak a sebek a foghúzást, vagy a bonyolultabb szájsebészeti műtéteket követően.

A homeopátiának köszönhetően szerencsés esetben megmenthetünk menthetetlennek tűnő fogakat, esetenként elkerülhető a gyökérkezelés, a foghúzás, egy-egy műtét. Az esetek többségében a homeopátiás gyógyszerekkel teljes mértékben helyettesíthetőek az allopátiás fájdalomcsillapítók, gyulladáscsökkentők, és az antibiotikumok használata is lényegesen beszűkül a ténylegesen indokolt helyzetekre. Amennyiben mégis szükséges antibiotikumot vagy más allopátiás gyógyszert beszednünk, a homeopátiáról nem kell lemondanunk, párhuzamosan is használhatjuk a kétféle gyógymódot.

Nem lehet azonban eléggé hangsúlyozni, hogy a homeopátia a fogorvost nem helyettesíti. Amennyiben panaszunk van, feltétlenül keressük fel a fogorvost, ha pedig panaszmentesek vagyunk, akkor is érdemes ellenőrzésre jelentkeznünk évente legalább két alkalommal.

Hogyan alkalmazható a homeopátia a fogászat területén?

1. A mellékhatásmentes homeopátiás szerekkel kiválthatók az erős fájdalomcsillapítók, és az esetek nagy részében az antibiotikum adás is elkerülhető.

A készítmények antibiotikummal kombinálhatóak, így az antibiotikum szedés ideje lerövidül. Mivel nem allergizálnak, hosszabb ideig is szedhetőek, gyakrabban alkalmazhatóak és függőség sem alakul ki.

2. Megelőző jelleggel adva a beavatkozásnál várható nehézségek (pl.: elhúzódó sebgyógyulás) ki se alakulnak.

3. Korábban nem megoldható esetek kezelhetővé válnak.

4. Fogágybetegségek kezdeti stádiumban történő kezelésénél a komplex terápia részeként.

5. A szorongás oldására a beavatkozás előtt közvetlenül vagy akár egy héttel előtte.

6. Műtétek, foghúzások, gyökérkezelések homeopátiás előkészítésben illetve az utókezelés során alkalmazhatóak. A beavatkozások előtti homeopátiás gyógyszer bevétel meggátolja a gyulladás, vérzés, duzzanat, erős fájdalom kialakulását. A sebtől a kórokozókat távol tartja, a fájdalmat minimalizálja. A gyógyulási idő lerövidül, a regeneráció felgyorsul a csontszövet és a kötőszövet területén.

7. Fogzománc erősítése száj-higiénés tanácsadással kombinálva.

8. Mély töméseknél, a kiegészítő homeopátiás gyógymódnak köszönhetően sokszor elkerülhető a gyökérkezelés, nem alakul ki utófájdalom.

9. Nyálkahártya sérülések (pl.: afta, herpesz stb.) gyorsan eltüntethetőek.

10. A fogak túlterhelésére létrejövő rágóízületi panaszok homeopátiás szerekkel gyorsan regenerálódnak.